باز لبخند می زنم

 دیشب تو خیابون به هر کسی که بهم لبخند زد و سال نو رو تبریک گفت،پاسخ دادم بدون اینکه بپرسم شما؟  

 یاد  روزهای  اول ترم یک لیسانس افتادم، اون روزها تو خیابون خیلی ها بهم سلام می کردند و ساعت می پرسیدند و من هم فارغ از هر گونه بد بینی و با سادگی تمام، نه تنها زمان دقیق رو بهشون می گفتم بلکه با لبخند جوابشون رو می دادم و تازه کلی هم احوال پرسی می کردم،  بعد ها  کلی  مسخرم  کردند که نبایدجواب بدی این متلک است. 

بزرگتر  که شدم فهمیدم سادگی من با دنیای آلوده ای که  مردمانش  سلام  به غریبه رو متلک و پاسخ به لبخند را نشانه سبکسری می دانند، همخونی نداره و  یاد  گرفتم دیگر  به غریه ها لبخند نزنم و  گونه ای راه بروم که انگار کسی رو نمی بینم تا همه بدودند که من چقد موقر و سنگینم. انقدر  که لبخند زدن از یادم رفت ، حتی از یاد بردم به آنهایی لبخند بزنم که دوستشان دارم، انقدر سرم روی سنگ فرش ها بود که ندیدم چشمهایی رو که برام اشک ریختند و لبخند هایی را که بیهوده  از یاد زمان رفتند ، اون سنگینی هم باری شد روی دلم. 

دارم تمرین  می کنم برگردم به همان اصول اولیه ای که در کودکی بدون گذراندن هیج کلاسی از بر بودم، دارم یاد می گیرم به هر کسی لبخند بزنم و اگر کسی بهم لبخند زد نگویم شما؟  حتی اگر سبکسرم خوانند باز لبخند می زنم ...

نظرات 5 + ارسال نظر
سیما یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:14 ق.ظ http://zakhmiezaman.wordpress.com

برگشت به اصالت در پشت مرزهای غربت.... دختر؛ تو چه میکنی؟ داری اسطوره می سازی از خودت ؟ :D کلی خوشحال شدم که دیدم داری به خودت رجعت می کنی و دوباره و دوباره زندگی را از نو زندگی می کنی.
joyeux noel
قشنگترین لحظه ها را برایت آرزو می کنم دخترک مهربون.

اکرم یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:05 ب.ظ

سلام لیلا خانم. خوبی؟ تعطیلات کریسمس خوش میگذره؟ مواظب خودت باش عزیزم.

مهدی یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:18 ب.ظ http://spantman.blogsky.com

متنفرم از دنیای کوچیک این آدمهایی که از زنده بودن نفس کشیدنش و اون هم به صورت غریضی بلدن

محمدرضا چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:41 ب.ظ

نوشته هات هنوز آدم رو با خودش می بره
موفق باشی !
لبخند بزن. ما که لبخند زدن یادمون رفته !

مهم اینه که کجا ببره ، امیدوارم تو جای بدی نری؟!!!

شوالیه یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:00 ق.ظ http://shovaliye65.blogfa.com

و چه قدر زیباست لبخند های بی بهانه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد